Mooi stukje van ‘de andere Kris Peeters’.
Autoreclame op autovrije pleinen, het lijkt een slechte gewoonte te worden. In ieder geval is het geen toeval, niet alleen omdat er daar praktisch gesproken nog de ruimte voor is, maar ook en vooral omdat de publiciteit voor de auto er het geloofwaardigst is.
Op plaatsen waar auto’s bumper aan bumper aanschuiven, op zoek naar een plaats om te parkeren dan wel in de bedrogen verwachting snel te kunnen doorrijden, is de mythe ‘mijn auto mijn vrijheid’ nu eenmaal overduidelijk een mythe – en dus veel minder bruikbaar als reclame.
In de kerstperiode zorgde Renault in het midden van de ‘autovrije’ Groenplaats in Antwerpen voor een knap staaltje marketing. De ingrediënten: een knalrode Renault Captur, een doorzichtige ballon, enkele kerstbomen, een stel luchtblazers die permanent de dreiging van een elektrische blackout tartten, en wat opwaaiende nepsneeuw.
Daarmee werd subtiel geappelleerd aan de zoete jeugdherinnering die velen van ons bewaren aan…
View original post 200 woorden meer